25/Jun/wed

佐野(栃木県)に行ってきました。アウトレットの仕事してきました。
店長はじめ、とてもいい人が多く、お客様もなんだかとってもいい人で、買った腹巻き(ミッキーやら、キティーやら)を嬉しそうに見せてくれたり、いい一日でした。



今日の一言


「お客様寒くないんですか」

BY:アウトレットショップ 某D(イタリアデニムブランド)の女性ショップスタッフ


これが彼女のファーストアプローチの言葉だった。ブランドのイメージに”ふさわしい”ファッション、ヘア、メイキャップ。声は大きく元気もあった。(乾いた大きな声)

もし、気温が低く曇った天気だったので、わたしに気を遣ってくれた言葉であれば、他の言い方をして欲しかったし、いきなり後ろから唐突に言われてびびったけど、「寒いです」と真顔で返事をした。彼女の顔が一瞬にして凍った。凍らせたかったので思惑どおり。

わたしができる精一杯の伝え方をした。
彼女が今後この仕事で、自分のため、お客様のためにいい仕事をしたい、と向上心を持って売り場に立ってもらえることを願っている。

心で仕事をしたい。心に向き合い生きていきたい。仕事で、人生で無駄な時間は一切ない。



Today's Phrase


Don't you feel cold?/Store clerk


It was her first approach. She looked suitable style of the LABEL. Make-up,hair and attitude!!!
It was cloudy and bit chilly day.But if she cares my feeling,I appreciate it. She could say another way to approach me. She was stand behind me then suddenly asking my feeling. I said just Yes,I feel cold.
Her face was freeze after my answer. I gave her my feeling too direct. I hope she could find the way she feel happy for work to herself and customer!! Find out life study.

I want face heart. Face the heart to live. No time for wasting.